24.04.2024.
Ar devīzi “Kur cilvēcība satiek veselības aprūpi”, laika posmā no 24. līdz 30. aprīlim, Latvijā atzīmē Pacientu pieredzes nedēļu. Kuldīgas slimnīca savus pacientus aicina ar pieredzi dalīties, aizpildot anonīmu elektronisko aptauju.
Lai izglītotu sabiedrību un veicinātu izpratni par pacientu drošības jautājumiem, Slimību profilakses un kontroles centrs pacientu līdzdalības jautājumu aktualizēja jau Pacientu drošības izpratnes nedēļā, kas šogad norisinājās no 10. – 16. martam.
Aprīlī uzsvars uz pacientu līdzdalību tiek likts, skaidrojot, cik svarīgi ir nenoklusēt un paust ārstniecības personām savu veselības aprūpes pieredzi.
Jau vairāk kā divus gadus Latvijas slimnīcām ir iespēja veikt pacientu ziņotās pieredzes mērījumus (PREM). Tas ir pacientu aptaujas rīks, kurš ar pacienta līdzdalību, slimnīcai ļauj novērtēt veselības aprūpes kvalitāti vairākos līmeņos.
PREM ietver ne tikai fiziskas ārstēšanas pieredzi un pacientu drošības aspektus, bet arī cieņpilnu attieksmi, komunikāciju, pacienta iesaisti lēmuma pieņemšanā, fizisko un psihoemocionālo komfortu.
Lai slimnīca varētu veikt PREM, pacientam ir jāaizpilda elektroniska aptaujas anketa, kas pēc izrakstīšanas no slimnīcas tiek automātiski nosūtīta uz pacienta norādīto e-pastu. To aizpildot, pacients sniedz būtisku līdzdalību veselības aprūpes pakalpojumu uzlabošanā uzreiz pēc izrakstīšanās no slimnīcas.
Ja pacientam pašam nav iespēju aizpildīt elektronisko aptauju, var lūgt tuviniekiem palīdzēt to izdarīt. Galvenais, lai pieredze ir pausta.
Savukārt, lai Kuldīgas slimnīcas pacientu līdzdalību veselības aprūpes kvalitātes pilnveidošanā nodrošinātu neierobežotā laikā, Kuldīgas slimnīcas mājas lapas sadaļā Pacientiem ir pieejamas divas elektroniskās aptaujas anketas:
Saites uz anketām varat atrast, skenējot QR kodu
Laba sadarbība pacientam un veselības aprūpes speciālistam veidosies tad, ja pacients uzticēsies gan mediķim, gan videi, kurā atrodas. Tāpēc aicinām un iedrošinām Kuldīgas slimnīcas pacientus būt līdzestīgiem gan ārstēšanas procesā, gan pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanā.
Comentarios